Saturday, February 12, 2011

Pemburu nyawa VS pemburu iman

Ternyata aku tidak gentar sedikit pun dengan pemburu nyawa. Walau diacu senjata di hadapan aku, biarkan ditarik picunya. Bedil dan peluru yang merobek dada tidak akan mampu mengalahkan kerdipan mata tujuh puluh bidadari syurga...

Tapi aku sangat bimbang  dengan pemburu iman, yang bakal merobek dan mencarik imanku sedikit demi sedikit. Di kala lemahnya iman ini, ternyata pemburu itu begitu rakus menjalankan misinya, di saat teguhnya kekuatanku, sang pemburu menggunakan segala helah dan tipu daya...

Sengaja kita diciptakan di atas dunia yang kecil ini, supaya kita SEDAR bahawa Allah Maha Besar, supaya kita MENGAKUI Allah Maka Kuasa, supaya kita MENGINSAFI siapa diri kita. Lahirnya kita ke dunia dengan lemah, menangis tanpa henti. Membesarnya kita dengan diberi kekuatan sedikit demi sedikit, dan tuanya kita dengan ditarik segala nikmat itu semula.

Ketika menjalani kehidupan, kita mula mendalami ilmu, menerokai angkasa, membina bangunan setinggi-tingginya, mencipta segala teknologi tercanggih, mengeluarkan segala isi bumi untuk manfaat bersama, mencipta mesin yang mampu terbang serata dunia, dan menguasai segala bidang di atas dunia...hingga akhirnya...kita menderhakai pencipta!

Lihatlah begitu mudah kita terpedaya, si pemburu iman rakus merosakkan kita, dan kita pula rakus menjadi sahabatnya. Mengejar kejayaan dunia, ramai yang abaikan agama, malah lebih ramai pula menderhakai pencipta! Bukankah ilmu itu sepatutnya mendekatkan kita kepadaNya? Mengapa pula makin jauh dan terjatuh leka?

Ini baru ujian dunia. Ini baru ujian kesenangan. Kita belum diuji dengan peperangan menegakkan agama. Andai tiba saat itu, siapa di antara kita yang gagah mengangkat tangan ingin turut serta dalam perjuangan? Atau lebih ramai yang sibuk memikirkan di mana akan disimpan harta bendanya jika berlaku peperangan?

Awas! Pemburu iman berada di mana-mana. Inilah satu lagi projek kerajaan Syaitan dan sekutunya. Kesulitan amat dikesali, cegah sebelum parah...anda mampu mengubahnya.

By : Mohd Hafiz bin Zainuddin

No comments:

Post a Comment